«Γιατί να ανοίξω το μαγαζί μου όταν θα έρχεται ο κόσμος και εγώ δεν μπορώ να τον εξυπηρετήσω; Πώς λειτουργήσω με ελάχιστα τραπέζια και τέσσερα άτομα το πολύ στο καθένα;»

Αυτά είναι λίγα μόνο από τα προβλήματα που μου εξέθεσε υψηλόβαθμο στέλεχος αλυσίδας εστίασης, σχολιάζοντας τα νέα μέτρα που εξήγγειλε η κυβέρνηση. Μάλιστα, δεν δίστασε να προβλέψει ότι είναι πολλά τα εστιατόρια αλλά και τα ταχυφαγεία που στο τέλος θα επιλέξουν να μην ανοίξουν, καθώς δεν θα βγαίνουν.

Τα πρόστιμα και το προσωπικό
Παράλληλα, στην κραυγή αγωνίας των επαγγελματιών της εστίασης περιλαμβάνεται και ο φόβος για τα υψηλά πρόστιμα που θα επιβληθούν σε όσους δεν τηρούν τα μέτρα. «Αν κατά λάθος δεν είμαι τυπικός, το πρόστιμο ξεπερνά τα κέρδη όλου του μήνα. Γιατί να το ρισκάρω», μου έλεγαν χαρακτηριστικά. Αντίστοιχα, μου εξηγούσαν ότι τα εστιατόρια έχουν συγκεκριμένες, πάγιες ανάγκες σε προσωπικό (π.χ. στην κουζίνα) που καλύπτονται μόνο αν λειτουργούν κανονικά και με υψηλούς τζίρους. Με «ψαλιδισμένα» τα τραπέζια και μόνο έξω, τα νούμερα δεν βγαίνουν.

Με άλλα λόγια, πολύ δύσκολα θα «πετύχει η συνταγή» και κανείς δεν μπορεί να ξέρει το τελικό αποτέλεσμα.

Πηγη