Menu

Κίνηση Πολιτών και Λιμάνι : πρώτα η πολιτική σκοπιμότητα …

αθλουπολη
Είναι γνωστό ότι η Κίνηση Πολιτών ποντάρει πολιτικά στο λιμάνι. Είναι η
δεύτερη φορά που προσπαθούμε να πάρουμε υπεύθυνες απαντήσεις από την
Κίνηση για ένα θέμα που θεωρούμε ότι η Κίνηση το δουλεύει, γνωρίζει ότι
είναι πολύπλοκο αλλά δεν αποφεύγει την επιλεκτική γραφή και μνήμη δίνοντας
προτεραιότητα στην πολιτική τακτική μιας στείρας αντιπολίτευσης.

Στις 5/2/2009 η Κίνηση Πολιτών ζητούσε εκπόνηση μελέτη χρήσης του λιμανιού
(χωρίς αυτό να είναι αρμοδιότητα του δήμου) αλλά χθες κατηγορούσε τη
δημοτική αρχή επειδή το Υπουργείο θέλει να κάνει μελέτη και ενώ είναι
γνωστό τουλάχιστον 2 χρόνια ότι θα υπάρξουν μελέτες από το Υπουργείο. Στις
9/2/2009 έφερνε ως παράδειγμα το δημοτικό λιμενικό ταμείο της Μυκόνου αλλά
το ΔΣ του λιμενικού ταμείου της Μυκόνου είχε ήδη αποφασίσει τη μετατροπή
του δημοτικού λιμενικού ταμείου σε ανώνυμο εταιρεία από τις 9/5/2008.

Στις 3/6/2009 η Κίνηση Πολιτών αναφέρεται στο Ναύπλιο ως παράδειγμα
τουριστικού λιμένα με δημοτικό λιμενικό ταμείο αλλά δεν αναφέρει το
γεγονός ότι το δημοτικό λιμενικό ταμείο Ναυπλίου αδυνατούσε να σταματήσει
και να ελέγξει τις νταλίκες φόρτωσης αδρανών υλικών για 4 ολόκληρα χρόνια
και στις 22/10/2008 αναγκάστηκε να κάνει αναφορά στον εισαγγελέα.

Στις 10/2/2009 η Κίνηση Πολιτών δημοσιοποιεί νέες θέσεις για το λιμάνι της
Κορίνθου και ζητάει εφαρμογή κανονιστικών διατάξεων και κυκλοφοριακών
ρυθμίσεων για τις νταλίκες. Δεν αναφέρει τίποτα άλλο για τις νταλίκες. Δεν
λέει με ποιο συγκεκριμένο τρόπο θα φύγουν οι νταλίκες εφόσον υπάρξει
δημοτικό λιμενικό ταμείο ενώ γνωρίζει την κακή εμπειρία του Ναυπλίου.

Την ίδια ημέρα η Κίνηση αναγνωρίζει ζήτημα χωροταξικού σχεδίου το οποίο
όμως δεν αφορά σε αρμοδιότητα του δήμου. Ουδέποτε η Κίνηση αναφέρθηκε στην
εθνική ναυτιλιακή πολιτική και τις διακρατικές συμφωνίες και πως αυτές
διαμορφώνουν αποφάσεις, κάποτε δυσμενείς για τις τοπικές κοινωνίες.

Κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης του σχεδίου Καλλικράτης είχα επισημάνει
δημόσια τις αντιφάσεις σε δύο συγκεκριμένα άρθρα του νόμου σε σχέση με τα
δημοτικά λιμενικά ταμεία και είχα δημόσια ζητήσει να υπάρξουν πρωτοβουλίες
ενημέρωσης και διευκρίνησης αλλά η Κίνηση Πολιτών ασχολήθηκε αποκλειστικά
με τη διεκδίκηση του Ισθμού.

.
Στα τέσσερα χρόνια που η Κίνηση Πολιτών είναι στην αντιπολίτευση, ουδέποτε
έφερε θεσμική πρόταση στο δημοτικό συμβούλιο υπέρ της κατάργησης του
χαρακτηρισμού του λιμανιού ως εθνικής σημασίας. Υπήρχε ποτέ περίπτωση να
χαρακτηριστεί το λιμάνι Κορίνθου «εθνικής σημασίας» αν δεν επρόκειτο να
χρησιμοποιηθεί για εμπορική δραστηριότητα συμπληρωματικά στα λιμάνια της
Αττικής ? Είναι άλλωστε γνωστό ότι οικολόγοι-μέλη της Κίνησης Πολιτών
έχουν ταχθεί υπέρ των ενιαίων μεταφορών που προβλέπει το χωροταξικό
νομοσχέδιο γεγονός που εγείρει επιπλέον εύλογα ερωτήματα : υπάρχουν λόγοι
που η Κίνηση αντιδρά στη ανάπλαση των μπαζωμάτων ?
.
Τα κείμενα της Κίνησης Πολιτών αποδεικνύουν διάθεση να ασχοληθεί με το
λιμάνι αλλά ταυτόχρονα αποδεικνύουν αυτό που τα ίδια τα μέλη της Κίνησης
γνωρίζουν, λένε μεταξύ τους αλλά δεν δηλώνουν με ευθύτητα δημόσια : το
λιμάνι δεν είναι εύκολο ζήτημα και πάει πέρα από της αρμοδιότητες του
δήμου είτε με δημοτικό λιμενικό ταμείο είτε με ΑΕ. Εχουμε ένα νέο νόμο και
οι λεγόμενες πάγιες και σταθερές θέσεις της Κίνησης πρέπει να
προσανατολιστούν σε ρεαλιστική και ουσιαστική κατεύθυνση. Υπάρχουν
ευρύτερα πολιτικά ζητήματα γύρω από το λιμάνι που σύντομα θα αναγκάσουν
την Κίνηση Πολιτών να πάρει θέσεις πέραν της εύλογης αντιπολίτευσης. Μη
ξεχνάμε ότι το θέμα λιμάνι αποτελεί εκρηκτικό ζήτημα και εντός του
συνδυασμού του κ. Γιώτη εξαιτίας της παρουσίας του κ. Καρπούζη.
.
Ελπίζω το θέμα να συζητηθεί υπεύθυνα πριν τις εκλογές.

True-channel.blogspot.com

αθλουπολη

Categories:   Επικαιρότητα

Comments

Απάντηση