Ο CEO της Google, Sundar Pichai, σε παλιότερη ομιλία του περιγράφει τι έγινε σε ένα εστιατόριο, που βρισκόταν, όταν έκανε την εμφάνισή της μια κατσαρίδα. Όπως αναφέρει, το έντομο πήγε πρώτα σε κάτι κυρίες, οι οποίες άρχισαν να φωνάζουν με αποτέλεσμα ο πανικός να εξαπλώνεται.

Η πρώτη κυρία πάνω στον πανικό της πέταξε την κατσαρίδα στην διπλανή κυρία. Η διπλανή κυρία επηρεασμένη από τον πανικό αντέδρασε και εκείνη έτσι και ουρλιάζοντας πέταξε την κατσαρίδα δίπλα της όπου ήταν ένας σερβιτόρος που είχε σπεύσει στο σημείο για να βοηθήσει.

Ο σερβιτόρος με μεγάλη ψυχραιμία παρατήρησε την κίνηση της κατσαρίδας στο πουκάμισό του, την έπιασε με μια γρήγορη κίνηση και την πέταξε έξω από το εστιατόριο. Το πρόβλημα τελείωσε.

Η ιστορία θέλει να εστιάσει στη διαφορά «αντίδρασης» και «αντιμετώπισης» και τα συμπεράσματα που βγαίνουν από την ομιλία του Pichai δίνουν μια διαφορετική οπτική και μας κάνει να σκεφτόμαστε τη ζωή μας.

Στη ζωή μας συμβαίνουν γεγονότα τα οποία δεν μπορούμε να αποφύγουμε. Το πως θα αντιδράσουμε εμείς όμως στα γεγονότα αυτά είναι 100% δική μας ευθύνη. Δεν μπορούμε να αποφύγουμε την κίνηση στον δρόμο, το τηλέφωνό μας από το να σπάσει, ή τον απρόσεκτο φίλο μας που θα χύσει τον καφέ του πάνω μας. Ωστόσο, μπορούμε να ελέγξουμε την δικιά μας αντίδραση σε τέτοια πράγματα.

Αυτό μπορείτε να το ακούσετε και σαν “Ο Κανόνας 90/10”. Δηλαδή, πως η ζωή μας είναι 10% τα γεγονότα που μας συμβαίνουν και 90% ο τρόπος που αντιδράμε σε αυτά.

Την επόμενη φορά που θα συμβεί κάτι που δεν το είχες υπολογίσει, αντί να πανικοβληθείς, να νευριάσεις ή να προσπαθήσεις να ρίξεις την ευθύνη πάνω σε κάποιον, σκέψου την θεωρία διαχείρισης της κατσαρίδας ή τον κανόνα 90/10. Μπορώ να σου εγγυηθώ πως η ημέρα σου θα κυλίσει πολύ καλύτερα.

Πηγή