Ο κλάδος της διατροφής και της διαιτολογίας είναι πασίγνωστος μιας και αφορά στο σύνολο σχεδόν του πληθυσμού παγκοσμίως. Είναι εξάλλου φανερό ότι οι περισσότεροι από εμάς έχει χρειαστεί να επισκεφτούμε έναν διατροφολόγο ή διαιτολόγο προκειμένου να λάβουμε μια εξατομικευμένη δίαιτα που θα μας βοηθήσει να χάσουμε όσο το δυνατόν πιο εύκολα και σχετικά γρήγορα τα περιττά κιλά που μας ενοχλούν και μας ρίχνουν την αυτοπεποίθηση. Πλέον όμως ακμάζει και η online διατροφή όπως λέγεται. Είναι ένας ταχεία αναπτυσσόμενος κλάδος ο οποίος τα τελευταία χρόνια ήρθε στο προσκήνιο μιας και δημιουργήθηκε η ανάγκη για αυτόν. Μα γιατί ευδοκιμεί ένας τέτοιος τομέας απασχόλησης και υπηρεσιών; Ποιο είναι το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα έναντι των παραδοσιακών μεθόδων συμβουλευτικής ιατρικής και κλινικής διαιτολογίας;

Αρχικά, πρέπει να τονίσουμε ότι η μέθοδος του online coaching προϋπήρχε αλλά ήρθε στην επικαιρότητα ακόμη περισσότερο λόγω της κρίσης του Κορωναίου. Το ίδιο ακριβώς συνέβη και με την online διατροφή. Πρωτοεμφανίστηκε παλαιότερα ως μία εναλλακτική για ανθρώπους που είτε δεν είχαν τον απαιτούμενο χρόνο είτε την απαραίτητη θέληση για να επισκεφτούν έναν διαιτολόγο. Στις μέρες πια, λόγω της υγειονομικής κρίσης, όλο και αυξάνονται οι πιθανοί πελάτες και το ενδιαφέρον του κοινού για τέτοιες παροχές υγείας. Για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, μιας και σχεδόν κάθε νοικοκυριό σήμερα έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο τα πράγματα απλοποιούνται. Όλοι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν πλέον να λάβουν στο email τους ένα διατροφικό πλάνο απόλυτα προσαρμοσμένο στις δικές τους ανάγκες.

Πιο συγκεκριμένα, ο εγκεκριμένος ιατρός λαμβάνει υπόψη το ύψος, το βάρος, την ηλικία, το Δείκτη Μάζας Σώματος, το πιθανό αθλητικό και ιατρικό ιστορικό του ασθενούς και άλλα και καταρτίζει μία δίαιτα αποκλειστικά για αυτόν. Φυσικά, ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος πρέπει να δηλώσει τα αληθινά του στοιχεία και μετρήσεις και τους στόχους του (πχ. αύξηση μυϊκής μάζας ή απώλεια βάρους) που θα πρέπει να είναι ρεαλιστικοί για να μπορούν να επιτευχθούν. Τα προγράμματα που θα μας προτείνει ο διαιτολόγος μας τις περισσότερες, αν όχι όλες τις φορές, θα πρέπει να μην ανταποκρίνονται μόνο στις σωματικές ανάγκες αλλά και στο εργασιακό μας ωράριο και στις κοινωνικές μας υποχρεώσεις.

Για παράδειγμα, ένας άνθρωπος που θέλει να χάσει βάρος αλλά εργάζεται 12 ώρες την ημέρα κάθε μέρα, σίγουρα δεν θα έχει τον χρόνο αλλά και τη διάθεση να αναζητήσει σπάνια υλικά για να μαγειρέψει ούτε και να ετοιμάσει συνταγές που θέλουν 2 ή 3 ώρες για την προετοιμασία τους. Ίσως, θα πρέπει να του προταθούν υγιεινά αλλά γρήγορα γεύματα τα οποία θα μπορεί να τα καταναλώνει ακόμη και εν ώρα εργασίας χωρίς να χάνει τη διάθεσή του για δουλειά και την αποδοτικότητά του.

Ζωτικής σημασίας είναι επίσης το γεγονός ότι όλα πραγματοποιούνται εντελώς ανέπαφα χωρίς να υπάρχει κανένας κίνδυνος για τη δημόσια υγεία. Τόσο οι συνομιλίες και η ανταλλαγή απόψεων όσο και η αποστολή των προγραμμάτων και οι πληρωμές γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα. Έτσι, όλες οι διαδικασίες γίνονται ταχύτερα και αποτελεσματικότερα σε σχέση με τα περασμένα χρόνια. Τοιουτοτρόπως, για τις περισσότερες δίαιτες δεν θα χρειαστεί να επισκεφθείτε ποτέ τον γιατρό σας δια ζώσης αφού θα παρακολουθείτε την πρόοδό σας με μία απλή ζυγαριά στο χώρο σας και θα τον ενημερώνετε. Οπότε γλιτώνετε χρόνο και χρήμα από τυχόν αχρείαστες μετακινήσεις.

Εξυπακούεται ότι πλέον εκτός από τις παραδοσιακές δίαιτες που βασίζονται στη μεσογειακή διατροφή υπάρχουν και άλλες όπως είναι η δίαιτα της σοκολάτας, η κετογονική δίαιτα και η πόσιμη κετογονική δίαιτα. Δεν έχουν βέβαια όλες αυτές οι δίαιτες τα ίδια αποτελέσματα καθώς η κάθε μία οδηγεί σε διαφορετικό ρυθμό απώλειας βάρους και ο σωματότυπος παίζει κυρίαρχο ρόλο. Άλλα πάλι διατροφικά προγράμματα στοχεύουν στην μείωση της κυτταρίτιδας, στην απόκτηση πρόσθετης μυϊκής μάζας ή στη στόχευση και καταπολέμηση ορισμένων άλλων παθήσεων. Όπως και να έχει, εσείς θα πρέπει να εμπιστεύεστε μόνο γνωστούς και δοκιμασμένους διαιτολόγους-διατροφολόγους αφού δεν επιτρέπεται να παίζετε με την υγεία σας.