Menu

ΕΥΤΥΧΩΣ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΣ !

αθλουπολη

Ο Κεν Ρόμπινσον αφηγείται την παρακάτω ιστορία στο βιβλίο του »Άλλη λογική»

»Ήμουν πρόσφατα στο Σαν Φρανσίσκο για να υπογράψω βιβλία. Ένας από τους ανθρώπους που περίμεναν στην ουρά, ήταν ένας άνδρας τριάντα πέντε περίπου χρονών. Τον ρώτησα τι επαγγελλόταν. Μου είπε πυροσβέστης .Τον ρώτησα πότε το αποφάσισε και μου απάντησε ότι πάντοτε ήθελε να γίνει πυροσβέστης. Και συμπλήρωσε αυτό ήταν πρόβλημα στο δημοτικό γιατί όλοι ήθελαν να γίνουν πυροσβέστες ,εγώ όμως το ήθελα πραγματικά και αδημονούσα να τελειώσω το σχολείο για να καταταγώ στο πυροσβεστικό σώμα. Είπε ότι όταν ήταν στην τελευταία τάξη του Λυκείου ένας καθηγητής ρώτησε τους μαθητές της τάξης του, τι σχεδίαζαν να κάνουν μετά την αποφοίτηση τους. Σχεδόν όλοι είπαν ότι σχεδίαζαν να πάνε στο Πανεπιστήμιο. Εκείνος είπε ότι θα έκανε αίτηση για το πυροσβεστικό σώμα. Ο καθηγητής του απάντησε ότι κάτι τέτοιο θα ήταν τεράστιο λάθος καθώς τον θεωρούσε ακαδημαϊκά έξυπνο και θα είχε λαμπρό μέλλον στο Πανεπιστήμιο, αντίθετα θα χαράμιζε την ζωή του στο πυροσβεστικό σώμα. Ο πυροσβέστης είπε ότι ένοιωσε πολύ εξευτελιστικά για το περιστατικό μπροστά στους συμμαθητές του. Τελικά όμως επέμενε και έγινε πυροσβέστης και από τότε είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένος για την απόφασή του.
Όμως τώρα προ ολίγου καθώς μιλούσαμε, είπε στον συγγραφέα, θυμήθηκα τον καθηγητή μου , διότι πριν έξη μήνες του έσωσα την ζωή ! Ήταν εγκλωβισμένος στα συντρίμμια ενός αυτοκινήτου και έστειλαν την ομάδα μας. Τον τράβηξα έξω από το αυτοκίνητο του έκανα κάρδιο αναπνευστική αναζωογόνηση και τον έσωσα! Το ίδιο και την γυναίκα του. Ελπίζω τώρα να έχει καλύτερη γνώμη για εμένα.
Πολλοί άνθρωποι έχασαν τους δικούς τους προσωπικούς δρόμους στη ζωή, εξαιτίας της αποκλειστικής μέριμνας της εκπαίδευσης για την ακαδημαϊκή νοημοσύνη και την ιεράρχηση των μαθημάτων. Αυτό γίνεται ιδιαίτερα εμφανές στην διάκριση μεταξύ »ακαδημαϊκών» και »επαγγελματικών» προγραμμάτων, καθώς και στην ιδέα πως η πρακτική εργασία ή οι εμπορικές σπουδές είναι κατά κάποιο τρόπο κατώτερες από την απόκτηση ενός πανεπιστημιακού πτυχίου.
Κι ωστόσο, η ικανότητα κατασκευής κτηρίων, η καλωδίωση μιας κατοικίας, η υδραυλική εγκατάσταση, η δημιουργία πραγμάτων που λειτουργούν, η παροχή πρακτικών υπηρεσιών, είναι αυτά ακριβώς τα πράγματα που συνεγείρουν ένα τεράστιο ποσοστό των ανθρώπων και όλες αυτές οι δεξιότητες είναι θεμελιώδεις για την ζωτικότητα και την βιωσιμότητα της ανθρώπινης ζωής. Κάποιες φορές, αυτό επαληθεύεται κατά κυριολεξία.
Νίκος Ξένος
Εκπαιδευτής Ενηλίκων
Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
ΠΗΓΗ:
ΚΕΝ ΡΟΜΠΙΝΣΟΝ
»ΑΛΛΗ ΛΟΓΙΚΗ»
αθλουπολη

Categories:   Επικαιρότητα, Τοπικά

Comments

Απάντηση