Menu

Γ. Σπηλιόπουλος: Ο μάνατζερ που εμπιστεύονται «τυφλά» οι Ιταλοί της Barilla

αθλουπολη

Λίρα εκατό» αποδεικνύεται ο Γιώργος Σπηλιόπουλος για την Barilla. Τα αποτελέσματα

που δημοσιοποίησε χθες η εταιρεία για το 2017 ήρθαν για ακόμη μια φορά να επιβεβαιώσουν την παραπάνω εκτίμηση που μοιράζονται πλέον ολοένα και περισσότεροι στην αγορά. Οι πωλήσεις παρέμειναν σε ανοδική τροχιά, όπως και οι περισσότεροι κρίσιμοι δείκτες και η κερδοφορία εκτοξεύθηκε στα 7,5 εκατ. ευρώ από 6,2 εκατ. ευρώ.

Ο Έλληνας μάνατζερ έχει καταφέρει με αθόρυβη και μεθοδική δουλειά να ισχυροποιήσει την ηγετική θέση της ιταλικής εταιρείας στην ελληνική αγορά και να παρουσιάζει εντυπωσιακά αποτελέσματα τα τελευταία πολύ δύσκολα χρόνια. Λέγεται πως οι Ιταλοί δεν περίμεναν ποτέ πως θα πετύχαινε κάποιος να εμφανίσει τέτοιους αριθμούς ανάπτυξης και κερδοφορίας εν μέσω της σφοδρότερης που γνώρισε ευρωπαϊκή χώρα μεταπολεμικά… Δεν είναι τυχαίο ότι ο ιταλικός κολοσσός των ζυμαρικών τον εμπιστεύθηκε να εποπτεύει τις δραστηριότητές του για 19 χώρες, τη στιγμή μάλιστα που η εικόνα και η φήμη της Ελλάδας διεθνώς είχαν «πιάσει πάτο» και η απαξίωση για κάθε τι ελληνικό ήταν διάχυτη μεταξύ των ξένων.

«Φροντίζουμε να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του καταναλωτή, παραμένουμε προσηλωμένοι στην υψηλή ποιότητα, και τα νούμερα σταδιακά προκύπτουν», έχει δηλώσει πρόσφατα σχολιάζοντας την ανοδική πορεία της Barilla στην Ελλάδα. Πέρα όμως από την προσέγγιση του καταναλωτή, καταλυτικό ρόλο στην επιτυχία έχουν παίξει οι συνεχόμενες επενδύσεις στις γραμμές παραγωγής που αύξησαν την ανταγωνιστικότητά της, αλλά και ο τρόπος που ο έμπειρος μάνατζερ διαχειρίστηκε τις σχέσεις με το λιανεμπόριο και τα φέσια που άφησαν πίσω τους, ηχηρά κανόνια στην αγορά. Αντίθετα με την πρακτική που ακολούθησαν άλλοι προμηθευτές, συνέχισε να τροφοδοτεί πελάτες που βρέθηκαν προς στιγμής σε αδυναμία πληρωμών, προτίμησε να μην τιμωρήσει τους πιστούς πελάτες της που την στήριξαν την εποχή των παχιών αγελάδων… Μια τακτική που γύρισε υπέρ της, αφού οι επαγγελματίες εκτίμησαν την στάση της και συνέχισαν να την εμπιστεύονται, όταν ξεπέρασαν τα προβλήματα.

«Κλειδί» θεωρείται και ο τρόπος που αντιμετώπισε τους περίπου 200 εργαζόμενους της εταιρείας τα τελευταία δύσκολα χρόνια αλλά και τις κρίσιμες στιγμές των capital controls. Σε αντίθεση με την πλειονότητα των επιχειρήσεων, ο Γιώργος Σπηλιόπουλος επέλεξε να διατηρήσει σταθερά τα επίπεδα του ανθρώπινου δυναμικού και τις αμοιβές του, δίνοντας ένα ισχυρό κίνητρο στους εργαζόμενους να αυξήσουν την αποδοτικότητά τους.

Ο κ. Σπηλιόπουλος δεν έπαψε ποτέ, ούτε τις πιο «δύσκολες και μαύρες στιγμές» να στηρίζει και διαφημίζει τις δυνατότητες της χώρας και των ανθρώπων της. Άνθρωποι της αγοράς αναφέρουν πως πρωτοστάτησε να γίνει η Ελλάδα κέντρο στρατηγικής σημασίας της ιταλικής εταιρείας για όλη την Ανατολική Ευρώπη, ενώ δεν σταματάει στιγμή να προωθεί περισσότερες επενδύσεις στον πρωτογενή τομέα. «Το ότι η Ελλάδα έγινε hub για την Barilla οφείλεται στο ότι υπήρξαν ικανά στελέχη που, σε βάθος χρόνου, «έχτισαν» γερές σχέσεις και απέδειξαν ότι μπορούσαν να βγάλουν εις πέρας ένα τέτοιο project», σχολίασε σχετικά σε πρόσφατη συνέντευξή του.

Ο κ. Σπηλιόπουλος σπούδασε Χημικός Μηχανικός και είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος. Μετά από σύντομη ακαδημαϊκή δραστηριότητα στο Πολυτεχνείο κινήθηκε επαγγελματικά στο χώρο των FMCGs. Εργάστηκε στην Procter & Gamble επί 14 χρόνια στην Ελλάδα, στην Ιταλία και στην Ελβετία. Από το 2002 εργάζεται στην Barilla HELLAS όπου από το 2004 κατέχει την θέση του Διευθύνοντος Σύμβουλου, ενώ παράλληλα από το 2010 έχει στην ευθύνη του 19 χώρες της ανατολικής Ευρώπης. Τα τελευταία 10 χρόνια είναι Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχανιών Ζυμαρικών (Σ.Ε.Β.ΖΥΜ) ενώ από το 2015 είναι Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Παραγωγών Ζυμαρικών (UN.A.F.P.A.).

Η Barilla Hellas είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ζυμαρικών στην Ελλάδα. Παράγει και διανέμει τα προϊόντα Barilla και MISKO στην Ελλάδα και σε 19 χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Εξάγει ετησίως περισσότερους από 20.000 τόνους προϊόντων από δύο σύγχρονα εργοστάσια σε Θήβα και Βόλο, αξιοποιώντας έτσι περισσότερους από 60.000 τόνους ελληνικό σιτάρι κάθε χρόνο. Το 2017, οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 72 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 7,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 21% έναντι του 2016. Το μερίδιο της στην εγχώρια αγορά ζυμαρικών ξεπέρασε το 40%, και είναι με διαφορά 10% η πρώτη δύναμη στον χώρο.

πηγη

αθλουπολη

Categories:   Διεθνή, Επικαιρότητα

Comments

Απάντηση