Αυτή η κλισέ έκφραση έχει ενταχθεί πλέον στην πολιτική, με την έννοια ότι στην Ομόνοια μπορούν να συναθροίζονται οι πολίτες, οπαδοί της Αγίας Οικογένειας σε κατάσταση Lock Down σε καιρό  πανδημίας χωρίς να επεμβαίνει η Αστυνομία ενώ στην Κυψέλη όπου συναθροίζονται οικογένειες και λαουτζίκος επεμβαίνει η Αστυνομία με τον γνωστό τρόπο. Με άλλα λόγια δύο μέτρα και δύο σταθμά. 

Δύο μέτρα και δύο σταθμά εφαρμόζονται και στη περίπτωση του φυσικού αερίου στην Πελοπόννησο, σε σχέση με άλλες περιοχές.

Έτσι τα νέα συνεχίζουν να μην είναι καλά για τις 6 πόλεις της Πελοποννήσου, όπου παραμένουν σε απένταξη από το πρόγραμμα Ανάπτυξης της Τροφοδότησης με φυσικό αέριο, ενώ οι δύο πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας Βέροια και Γιαννιτσά, είναι πλέον εκτός απένταξης δηλαδή επανήλθαν στη πρότερη κατάσταση

Τούτο προέκυψε με την κατάθεση από την Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου (ΔΕΔΔΑ) στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), του επικαιροποιημένου προγράμματος ανάπτυξης για την περίοδο 2020-2024, που προβλέπει την κατασκευή δικτύων διανομής φυσικού αερίου στις πόλεις της Βέροιας και των Γιαννιτσών.

Η ΡΑΕ  δεν κάνει πλέον την «παρεξηγημένη» ερμηνεία  της 18μηνης καθυστέρησης για υλοποίηση των έργων σε σχέση με το προηγούμενο χρονοδιάγραμμα  που έκανε πριν και η οποία τελικά οδήγησε στην απένταξη των πόλεων.

Η νέα πλέον αντίληψη της ΔΕΔΔΑ και ΡΑΕ που υλοποιεί τα δύο μέτρα και δύο σταθμά, δημιουργεί νέα κατάσταση στην Πελοπόννησο.

Διερωτώνται λοιπόν οι πολίτες:

  • Πως υιοθετείται και εφαρμόζεται μια καινούργια ερμηνεία εκ διαμέτρου αντίθετη από την αρχική  την ‘παρεξηγημένη’;
  • Δεν μπορούσε μαζί με τη Βέροια και τα Γιαννιτσά και οι πόλεις της Πελοποννήσου να ενταχθούν στο Επικαιροποιημένο Πρόγραμμα Ανάπτυξης για την περίοδο 2020-2024 οπότε θα είχε λυθεί το θέμα;
  • Γιατί σε 15 ημέρες βρέθηκε λύση, η οποία μάλιστα δεν δημιουργεί θέμα 18μηνης καθυστέρησης, για τις δύο πόλεις και ουσιαστικά ακυρώθηκε η απένταξη μόνο για τη Βέροια και Γιαννιτσά, ενώ θα έπρεπε να οδηγηθούμε σε συνολική επίλυση  που θα περιλάμβανε και τις πόλεις της Πελοποννήσου;

Και δίνουν την απάντηση οι πολίτες:

  • Μα είναι πολύ απλό, στην Κεντρική Μακεδονία περιφερειάρχης είναι ο κ. Τζιτζικώστας, ο οποίος από την πρώτη στιγμή ενδιαφέρθηκε, επελήφθη του θέματος, κινητοποίησε ανθρώπους, συγκρούστηκε όπου χρειάστηκε, απαίτησε και τα κατάφερε. Η βουλευτής της Π.Ε. Πέλλας κα Τζάκρη από τη μεριά της κινήθηκε ανάλογα.
  •   Ο Περιφερειάρχης στην Πελοπόννησο είναι ο κ.Νίκας, τον οποίον επέβαλε ο κ. Μητσοτάκης, με πιέσεις, αποστασίες και μηδισμούς.  Δεν μπορεί παρά να υπακούει στις απαιτήσεις της Κυβέρνησης απεμπολώντας το έτοιμο για υλοποίηση περιφερειακό έργο καθοριστικό για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου  .
  • Οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας στην Περιφέρεια “λανθάνουν κρυπτόμενοι”, δεν ασχολούνται με το κρίσιμο αυτό θέμα που κυριαρχεί στην κοινωνία και δίνει μια εντελώς αναπτυξιακή τροχιά στην Πελοπόννησο.

Φαίνεται καθαρά ότι γίνεται συστηματική μεθόδευση για την παραχώρηση του έργου αυτού σε “άγνωστο ιδιώτη”.

Για να κινηθούμε σωστά οφείλει ο κ. Νίκας να δώσει καθαρή και αληθινή απάντηση στο ερώτημα. Έχει εντάξει το έργο στο ΕΣΠΑ; Σε ποιόν άξονα και σε ποιο κωδικό ή ακόμα «κάνει ενέργειες σε αυτή την κατεύθυνση;».

Η χρηματοδότηση τέτοιου έργου δεν μπορεί να περάσει γέφυρα στην επόμενη προγραμματική περίοδο που δεν διαθέτει τέτοιο άξονα για συναφή έργα. Από αυτό καθαρά θα εξαρτηθεί εάν εμείς απαιτήσουμε ένα νέο Επικαιροποιημένο Πρόγραμμα Ανάπτυξης που θα περιλαμβάνει όλες τις πόλεις της Πελοποννήσου εφόσον έχει εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.   

Δρ. Απόστολος Ε. Παπαφωτίου

Πολιτικός Μηχανικός  Ε.Μ.Π.

Οικονομολόγος Ε.Κ.Π.Α.