Menu

Χωρίς service τα περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ σε ολόκληρη τη χώρα

Άσχημη κατάσταση των υπηρεσιακών περιπολικών και δικυκλων οχημάτων τα οποία δεν ελεγχονται από ΚΤΕΟ, κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 11 του π.δ. 45/2008.

– Τα πολλά πάρεργα με τα οποία απασχολείται ο Οργανισμός της ΕΛ.ΑΣ. και οι συνάδελφοι εμποδίζουν, δυστυχώς, την αποτελεσματικότητα και την επαρκή αστυνόμευση του Σώματος στην ασφάλεια των πολιτών.

– Την κατάργηση των 6.700 κενών οργανικών θεσεων Αστυφύλακων με το αρθρο 41 του ν. 4249/2014 πολλές από τις οποίες κατανεμηθηκαν σε βάρος της ΓΑΔ Θεσσαλονίκης και έτσι από 1.000 κενές θέσεις Αστυφύλακων ο Νομός Θεσσαλονίκης έχει με αυτόν τον “έντεχνο τεχνικό” νομοθετικό τρόπο μειώθηκαν μόνο σε 250 με όλες τις αρνητικές συνέπειες, καθώς βέβαια και η ίδια αρνητική πρακτική εφαρμόστηκε σε όλες σχεδόν τις Διευθύνσεις Αστυνομίας Νομών της χώρας.

Σε συνθήκες που αντιστοιχούν στη δεκαετία του… ’80 λειτουργεί η ελληνική αστυνοµία εν έτη 2017, σύµφωνα µε τα όσα καταγγέλλει στην εφηµερίδα Karfitsa ο αντιπρόεδρος στο Δ.Σ. της Πανελλήνιας Οµοσπονδίας Αστυνοµικών Υπαλλήλων (ΠΟΑΣΥ), Θεόφιλος Παπαδάκης. Όπως περιγράφει, τα οχήµατα της υπηρεσίας είναι πεπαλαιωµένα, το προσωπικό «γερασµένο» και το οργανόγραµµα «δεν συνάδει σε µία σύγχρονη κοινωνία, όπου η εγκληµατικότητα έχει αυξηθεί κατακόρυφα και η χώρα µας έχει επιπλέον να αντιµετωπίσει το µεγάλες µεταναστευτικές και προσφυγικές ροές των τελευταίων ετών».

<

p style=”color: rgb(0, 0, 0); font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; font-weight: bold; widows: 1; background-color: rgb(255, 255, 255);”>Ο κ. Παπαδάκης κάνει συγκεκριµένη αναφορά στη Θεσσαλονίκη, µιλώντας για «συρρίκνωση της αστυνοµίας στην πόλη». Όπως εξηγεί, στο παρελθόν υπήρχαν περισσότερες από 1.000 κενές οργανικές θέσεις αστυφυλάκων κι άλλες 200 θέσεις άλλων βαθµίδων. Με νόµο του 2014 και του τότε υπουργού Δηµόσιας Τάξης Νίκου Δένδια, καταργήθηκαν πανελληνίως, 6.700 θέσεις αστυφυλάκων διότι «δεν µπορούσαν να γίνουν προσλήψεις, λόγω των µνηµονικών δεσµεύσεων. Αυτό στην πράξη σηµαίνει ότι µίκρυνε η ελληνική αστυνοµία. Κάτι όµως που συνέβη σε µία χρονική περίοδο όπου η εγκληµατικότητα έχει αυξηθεί, η Ελλάδα έχει να διαχειριστεί το βάρος του µεταναστευτικού- προσφυγικού µε τα hotspot και τα κέντρα διαµονής όπου χρειάζεται η παρουσία αστυνοµικών κ.ο.κ.. Ο συγκεκριµένος νόµος υλοποιήθηκε στα µέσα του 2015. Μειώθηκαν δηλαδή οι οργανικές θέσεις από όλους τους νοµούς, ενώ η Θεσσαλονίκη δέχτηκε αναλογικά την µεγαλύτερη µείωση, είχε 1.000 κενές οργανικές θέσεις και τώρα έχει µόλις 250, χωρίς να έχει έρθει στην ουσία κανένας νέος αστυνοµικός. Παράλληλα, από τη Θεσσαλονίκη, φεύγουν συνέχεια διµοιρίες στον Έβρο, σε νησιά και σε άλλους νοµούς της Βόρειας Ελλάδας, όταν διεξάγεται για παράδειγµα ένας ποδοσφαιρικός αγώνας, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις όπου το προσωπικό πηγαίνει ακόµη και στην Αθήνα», σηµειώνει ο κ. Παπαδάκης.

Καλύτερα τα οχήµατα των… δραστών!

«Ο κύριος στόλος των οχηµάτων αποτελείται από περιπολικά που είχαµε προµηθευτεί πριν από την Ολυµπιάδα του 2004», περιγράφει ο κ. Παπαδάκης για να καταγγείλει στη συνέχεια πως: «Κανένα περιπολικό σε ολόκληρη τη χώρα, δεν περνάει από ΚΤΕΟ! Σύµφωνα µε προεδρικό διάταγµα του 2008 -που είχε υπογράψει ο Πρόεδρος της Δηµοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, από τη θέση του υπουργού Εσωτερικών- κάθε περιπολικό πρέπει να περνάει από ΚΤΕΟ κάθε δύο χρόνια για την ασφάλεια των εργαζοµένων. Εάν περάσουν από έλεγχο, τουλάχιστον τα µισά περιπολικά θα κριθούν ακατάλληλα, καθώς µιλάµε για οχήµατα µε 700.000 χλµ που κινούνται 24ώρες/24ωρο και µπορεί να κάνουν µέχρι και 1.000 χλµ/µέρα. Έχουµε καταδιώξεις όπου ο δράστης έχει πολύ καλύτερο όχηµα από αυτό της αστυνοµίας κι εµείς προσπαθούµε να φέρουµε εις πέρας την επιχείρηση µε… σαραβαλάκια». Για τον δε καθαρισµό των οχηµάτων ο κ. Παπαδάκης λέει χαρακτηριστικά πως δεν έχουν ούτε βούρτσα… «Παρακαλάµε τα βενζινάδικα να µας τα καθαρίσουν ή πληρώνουµε από την τσέπη µας. Μάλιστα, υπάρχουν περιπτώσεις όπου κρίνεται απαραίτητο να γίνει βιολογικός καθαρισµός, διότι µεταφέρουµε άτοµα µε µεταδοτικές ασθένειες». Σύµφωνα µε τον αντιπρόεδρο της ΠΟΑΣΥ, ειδικά στην Τροχαία, έχουµε υπηρεσιακές µοτοσυκλέτες, που έχουν παραληφθεί από το 1990! «Κι όµως ακόµη τα “κειµήλια” αυτά κινούνται στους δρόµους της Θεσσαλονίκης. Αν δεν υπάρχουν σύγχρονα µεταφορικά µέσα για την εκτέλεση της υπηρεσίας, είναι βέβαιο πως η απόδοση θα είναι µειωµένη. Το έγκληµα γίνεται στο δρόµο, δεν γίνεται να το κυνηγήσεις από το γραφείο… παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των αστυνοµικών και τα προβλήµατα που έχουν να αντιµετωπίσουν καθηµερινά εκτελώντας τα καθήκοντά τους. Ως χώρα έχουµε ένα καλό επίπεδο ασφαλείας, αν κρίνει κανείς από το τί γίνεται σε ολόκληρο τον κόσµο, µε τα τροµοκρατικά χτυπήµατα, τη διακίνηση ναρκωτικών, το trafficking κ.τ.λ. Αν όµως το Κράτος διέθετε περισσότερα κονδύλια στην Αστυνοµία, θα είχαµε καθηµερινά τους αστυνοµικούς στους δρόµους για την προστασία των πολιτών».

«Ελλάδα είναι µόνον η Αθήνα»

Η αστυνοµική διεύθυνση της Θεσσαλονίκης έχει περίπου 4.000 οργανικές θέσεις, σύµφωνα µε τον κ. Παπαδάκη. Όπως εξηγεί, υλοποιήθηκε ο αστυνοµικός Καλλικράτης µε τις συγχωνεύσεις των αστυνοµικών τµηµάτων, όµως «παρότι κλείσανε τµήµατα δεν είδαµε να βγαίνουν στους δρόµους της πόλης περισσότερα περιπολικά, που αυτός ήταν άλλωστε και ένας από τους στόχους. Εµείς θέλαµε να µην υπάρχουν πολλά τµήµατα και µικρές µη λειτουργικές µονάδες αλλά να έχουµε µεγάλα τµήµατα έτσι ώστε να παταχθεί η γραφειοκρατία και ο αστυνοµικός να είναι έξω στους δρόµους και να περιπολεί. Η Γενική Αστυνοµική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία µε το Αρχηγείο και το υπουργείο Δηµόσιας Τάξης θα πρέπει να οργανώσουν καλύτερα τη λειτουργία της αστυνοµίας στην πόλη. Δυστυχώς ισχύει και εδώ ότι “Ελλάδα είναι µόνον η Αθήνα”».

«Προσωπικό άνω των 35 ετών»

Πέραν από το γεγονός ότι «οι δυνάµεις της Θεσσαλονίκης δεν ενισχύονται», ο κ. Παπαδάκης επισηµαίνει παράλληλα πως «το αστυνοµικό προσωπικό του νοµού είναι γερασµένο, µε τον µέσο όρο ηλικίας να είναι άνω των 35 ετών. Αυτό είναι πάρα πολύ σηµαντικό, διότι η αστυνοµία –ως σώµα ασφαλείας- βασίζεται σε µεγάλο βαθµό στη σωµατική και βιολογική δύναµη του προσωπικού της, πέρα από την εκπαίδευση φυσικά. Όταν έχεις γερασµένο αστυνοµικό προσωπικό, είναι βέβαιο ότι δεν µπορείς να ανταπεξέλθεις σε κάποιες δύσκολες συγκυρίες, όπως είναι µία καταδίωξη, ή όταν έχουµε επεισόδια και τα ΜΑΤ πρέπει να κυνηγήσουν διαδηλωτές ή ακόµα κι όταν πρέπει να βρίσκονται σε µία πολύωρη παρακολούθηση όπως συνέβη στην απαγωγή του Λεµπιδάκη όπου οι αστυνοµικοί είχαν ξεχάσει τα σπίτια τους και εκτελούσαν καθηµερινά 15ωρες υπηρεσίες». Ο αντιπρόεδρος της ΠΟΑΣΥ περιγράφει πως στην οµάδα ΔΙΑΣ της Θεσσαλονίκης, οι περισσότεροι αστυνοµικοί είναι άνω των 40 ετών που σηµαίνει ότι «µπορεί να µην είναι και τόσο αποδοτικοί, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλουν και το φιλότιµο που έχουν. Η αστυνοµία πρέπει να βασίζεται σε νεαρό προσωπικό, που να είναι καλά εκπαιδευµένο αλλά να µπορεί παράλληλα να ανταπεξέλθει στις δύσκολες συγκυρίες για την πάταξη του εγκλήµατος».

Η υπηρεσία… για όλες τις δουλειές

«Εάν δεν υπάρχουν προσλήψεις στην Αστυνοµία και στην Υγεία, δεν µπορείς να έχεις ένα σύγχρονο και αποτελεσµατικό Κράτος. Δε γίνεται η ασφάλεια των πολιτών να διακυβεύεται από τα µνηµόνια. Πως θα υπάρξει ανάπτυξη χωρίς να υπάρχει ασφάλεια; Βλέπετε τι συµβαίνει σε περιοχές της Θεσσαλονίκης όπου κυριαρχεί το έγκληµα, όπως είναι η Ροτόντα, ο Δενδροπόταµος αλλά και πέριξ του Πανεπιστηµίου. Όταν σε µία γειτονιά έχει πολλές διαρρήξεις, διακίνηση ναρκωτικών και αυξηµένη εγκληµατικότητα, η περιοχή εκείνη συνεχώς θα υποβαθµίζεται. Όλα αυτά θα πρέπει η Κυβέρνηση να τα λάβει υπόψη της», τονίζει ο κ. Παπαδάκης. Ο ίδιος υπογραµµίζει πως δυστυχώς, το οργανόγραµµα και ο τρόπος λειτουργίας της Αστυνοµίας παραµένει ίδιος από τη δεκαετία του ’80. «Πρέπει να εκσυγχρονιστούµε σε όλα και να δούµε επιτέλους τι ρόλο θέλουµε να έχει ο αστυνοµικός. Να επιδίδει δικόγραφα, να πηγαίνει στο γήπεδο, να ελέγχει τα τραπεζοκαθίσµατα ή να προστατεύει τον κόσµο από έκνοµες ενέργειες; Περίπου οι µισοί αστυνοµικοί, δεν εκτελούν αυτό καθ’ αυτό αστυνοµικό έργο, κάνουν άλλα καθήκοντα που θα µπορούσαν να τα κάνουν πολιτικοί δηµόσιοι υπάλληλοι. Μόνο στο νοµό Θεσσαλονίκης, έχουµε 80 αστυνοµικούς που καθηµερινά επιδίδουν δικόγραφα κάτι που µεταφράζεται σε 40 περιπολικά λιγότερα από τους δρόµους της πόλης. Επίσης η φύλαξη των γηπέδων σε αγώνες, αποτελεί πλέον µία γάγγραινα για την Αστυνοµία. Ακόµη και το Πρωθυπουργικό γραφείο της Θεσσαλονίκης, απασχολεί περισσότερους από 20 αστυνοµικούς που έφυγαν από µάχιµες υπηρεσίες και αποσπάστηκαν εκεί. Για να µην αναφερθώ στο ότι ακόµη και στις υπηρεσίες για τα διαβατήρια και τις ταυτότητες απασχολούνται αστυνοµικοί που έχουν λάβει ειδική εκπαίδευση για άλλο σκοπό», καταλήγει ο κ. Παπαδάκης. Τέλος, όπως σηµείωσε ο ίδιος στην Karfitsa, έχει γίνει διάβηµα προς την πολιτική ηγεσία από την Οµοσπονδία αλλά και το Ενωτικό Κίνηµα Αστυνοµικών (ΕΚΑ) Θεσσαλονίκης, για τις µεταθέσεις, έτσι ώστε να ενισχυθεί ο νοµός Θεσσαλονίκης και γενικότερα η Βόρεια Ελλάδα.

Ρεπορτάζ: Έλενα Καραβασίλη/karfitsa.gr

Categories:   Επικαιρότητα