Menu

Οι εκκρεμότητες του ηλεκτρονικού εισιτήριου

20 και σήμερα μέχρι την πλήρη εφαρμογή του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις συγκοινωνίες της Αθήνας – αν δεν δοθεί κάποια παράταση. Ενώ ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά, υπάρχουν ακόμα σημαντικές εκκρεμότητες που θέτουν υπό αμφισβήτηση το χρονοδιάγραμμα του ΟΑΣΑ.

Προλαβαίνουν; 

Το βασικότερο ερώτημα είναι αν υπάρχει αρκετός χρόνος προκειμένου όλοι οι επιβάτες να αρχίσουν να χρησιμοποιούν τις καινούριες κάρτες και εισιτήρια έως την 1η Νοεμβρίου. Αν και νωρίτερα πρόθεση του ΟΑΣΑ ήταν η διαδικασία της μετάβασης να διαρκέσει τουλάχιστον ως το τέλος του χρόνου, η ξαφνική εντολή του υπουργού για άμεση μετάβαση ως το τέλος του μήνα άλλαξε τα δεδομένα.

Οι αριθμοί δείχνουν πως η κατάσταση είναι δύσκολη. Σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων στο Μετρό κ. Σπύρο Ρεβύθη, οι κάτοχοι των χάρτινων καρτών απεριορίστων διαδρομών του ΟΑΣΑ φτάνουν τους 600.000. Όλοι αυτοί θα πρέπει να ακολουθήσουν τη διαδικασία για να αποκτήσουν την προσωποποιημένη ATH.ENA CARD. Σε αυτούς θα πρέπει να προστεθούν οι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου και δωρεάν μετακίνησης (για τους οποίους η κάρτα αυτή θα είναι η μόνη επιλογή) καθώς και πιθανότατα και άλλοι επιβάτες που θα την προτιμήσουν.

Ουσιαστικά φαίνεται πως ένας αριθμός επιβατών που προσεγγίζει το ένα εκατομμύριο θα πρέπει να έχει αποκτήσει την ATH.ENA CARD μέσα στις επόμενες 20 ημέρες. Πόσοι από αυτούς το έχουν ήδη κάνει; Όπως ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ την Πέμπτη 5 Οκτωβρίου, μία μέρα μετά την ανακοίνωση περί άμεσης μετάβασης στο ηλεκτρονικό εισιτήριο εκδόθηκαν μόλις 1.300 προσωποποιημένες κάρτες ενώ μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευή 6 Οκτωβρίου είχαν εκδοθεί άλλες 1.800.

Αν και ο ρυθμός με τον οποίον εκδόδονται οι κάρτες έχει σίγουρα αυξηθεί από τότε, η έκδοση σχεδόν 1.000.000 ATH.ENA CARD ως το τέλος του μήνα φαίνεται από πολύ δύσκολη έως αδύνατη.

Πολλές οι εκκρεμότητες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου

Η ξαφνική ανακοίνωση του υπουργού για άμεση μετάβαση στο ηλεκτρονικό φαίνεται πως έπιασε στον ύπνο τον ΟΑΣΑ με τους πάντες να τρέχουν για να επισπευτούν όλες οι διαδικασίες.

Είναι χαρακτηριστικό πως η ιστοσελίδα ενημέρωσης για το ηλεκτρονικό εισιτήριο βγήκε στον αέρα με ελάχιστες πληροφορίες 24 ώρες μετά την ανακοίνωση για τη μετάβαση, ενώ από έχει ακολουθήσει σταδιακός εμπλουτισμός των πληροφοριών λαμβάνοντας έμπνευση και από το Athens Transport.

Στα αρνητικά πρέπει να προστεθεί και η κακή ενημέρωση σχετικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο που έχουν πολλοί εκδότες εισιτηρίων αλλά και ελεγκτές. Όπως μας έχουν αναφέρει αρκετοί αναγνώστες μας, οι πληροφορίες που λαμβάνουν διαφέρουν από εκδοτήριο σε εκδοτήριο ακόμα και για βασικές πληροφορίες που αφορούν την έκδοση των καρτών.

Μεταξύ των σημαντικών εκκρεμοτήτων που υπάρχουν περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Δεν έχει ξεκινήσει η διαδικασία έκδοσης καρτών για τους δικαιούχους δωρεάν μετακίνησηςστους οποίους περιλαμβάνονται άνεργοι, ΑΜΕΑ κ.ά.
  • Δεν έχει ξεκινήσει ακόμα η πώληση μονών εισιτηρίων διάρκειας 90 λεπτών για τους κατόχους ATH.ENA TICKET. (Η πιο φθηνή επιλογή για όσους θέλουν να κάνουν ακόμα και ένα δρομολόγιο είναι η αγορά πακέτου 5 εισιτηρίων των 90 λεπτών έναντι 7 ευρώ).
  • Η έκδοση ATH.ENA CARD δεν έχει ξεκινήσει ακόμα σε αρκετά εκδοτήρια, κυρίως της γραμμής 1. Επίσης είναι δυνατή σε μόλις 2 εκδοτήρια της ΟΣΥ.
  • Δεν έχει ξεκινήσει η διαδικασία αντικατάστασης καρτών απεριορίστων διαδρομών διάρκειας από τρεις μήνες και πάνω που λήγουν στους επόμενους μήνες.
  • Δεν έχει ξεκινήσει η έκδοση ηλεκτρονικών εισιτηρίων στους σταθμούς του Προαστιακού.
  • Δεν λειτουργούν ακόμα μηχανήματα POS σε πολλά εκδοτήρια και έτσι τα μετρητά είναι ο μόνος τρόπος πληρωμής. Επίσης ούτε τα αυτόματα μηχανήματα δέχονται ακόμα πληρωμές με κάρτες.
  • Δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί πως θα κινούνται δικαιούχοι μειωμένου εισιτηρίου που είναι κάτω των 13 ετών και χωρίς ταυτότητα, καθώς και παιδιά που δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση. Δεν έχει διευκρινιστεί αν τουρίστες -Έλληνες και ξένοι- που δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο (π.χ. φοιτητές ή λόγω ηλικίας) θα είναι αναγκασμένοι να παιρνούν από διαδικασία έκδοσης ATH.ENA CARD – ή θα τους προτείνεται να αγοράζουν ολόκληρα εισιτήρια.
  • Δεν έχει διευκρινιστεί η διαδικασία φόρτωσης της ATH.ENA CARD με χρηματικό ποσό αντί προϊόντων κομίστρου και ο τρόπος χρήσης αυτών.
  • Δεν λειτουργεί ακόμα (τουλάχιστον για τους περισσότερους κατόχους ATH.ENA CARD) η δυνατότητα σύνδεσης με την ιστοσελίδα για επαναφόρτωση των καρτών.
  • Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα διασύνδεση του συστήματος πυρασφάλειας των σταθμών του Μετρό με τις πύλες εισόδου/εξόδου με αποτέλεσμα να μην μπορούν ακόμα να κλείσουν.

Categories:   Επικαιρότητα