WSJ: Μετά τα 14 αεροδρόμια η Ελλάδα προσπαθεί να επιταχύνει τον ρυθμό των ιδιωτικοποιήσεων


Η γερμανική εταιρεία ανέλαβε τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων για τα επόμενα 40 χρόνια και σχεδιάζει να επενδύσει πάνω από 1 δισ,ευρώ
Στην ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που πραγματοποιήθηκε σήμερα 11/4/2017 αλλά και στο συνολικό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων της χώρας ως μνημιονιακή υποχρέωση αναφέρεται δημοσίευμα της Wall Street Journal.
«H Ελλάδα παρέδωσε τον έλεγχο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στον γερμανικό φορέα εκμετάλλευσης Fraport, αντί του ποσού των 1,2 δισ.ευρώ, που συνιστά τη μεγαλύτερη αποκρατικοποίηση μέχρι στιγμής στο πλαίσιο του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων της χώρας.
Η γερμανική εταιρεία ανέλαβε τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων για τα επόμενα 40 χρόνια και σχεδιάζει να επενδύσει πάνω από 1 δισ,ευρώ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, 400 εκατομμυρίων των οποίων τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
«Η ιδιωτικοποίηση των κρατικών περιουσιακών στοιχείων είναι ένα θεμελιώδες στοιχείο των τριών πακέτων διάσωσης της χώρας», αναφέρει η εφημερίδα.
Ωστόσο, όπως σημειώνει «σύγκρουση συμφερόντων στην ελληνική κυβέρνηση απείλησε να εκτροχιάσει τις προσπάθειες για την πώληση κρατικών περιουσιακών στοιχείων, προκειμένου να αποπληρώσει το χρέος της χώρας και να φέρει ξένες επενδύσεις.
Χωρίς τα δισεκατομμύρια ευρώ από τις ιδιωτικοποιήσεις, η Ελλάδα θα πρέπει να συνάψει περισσότερα δάνεια και τελικά θα χρειαστεί μεγαλύτερη ελάφρυνση του χρέους στο τέλος, επισημαίνει η αμερικανική εφημερίδα..
Όμως και τα δάνεια είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση της χρόνιας αποστροφής των επενδυτών απέναντι στην Ελλάδα και της μείωσης του ποσοστού ανεργίας το οποίο βρίσκεται στο 23%.
Κομβικής ωστόσο σημασίας είναι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.
Σύμφωνα με τους όρους του τρίτου πακέτου διάσωσης της χώρας, η κυβέρνηση πρέπει να συγκεντρώσει περίπου 6 δισ. ευρώ από την πώληση κρατικών περιουσιακών στοιχείων μέχρι το 2018.
«Πάντως η Αθήνα έχει μέχρι στιγμής χάσει όλους τους στόχους ιδιωτικοποιήσεων που από το 2011, όταν η τότε ελληνική κυβέρνηση είχε δεσμευτεί σε ένα πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων και δημιουργήθηκε ένα ειδικό ταμείο για τους πόρους από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων», σημειώνει η Wall Street Journal.
Για την επένδυση της εταιρείας χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια, προκειμένου να ολοκληρωθεί. Ο διεθνής διαγωνισμός αρχικά ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2013 και η Fraport κέρδισε την παραχώρηση, το Νοέμβριο του 2014 μαζί με την ελληνική κοινοπραξία του επιχειρηματία Κοπελούζου.
Η συμφωνία περιλαμβάνει τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, του Ακτίου και της Καβάλας και 11 νησιωτικούς αερολιμένες.
Η Ελλάδα επιδιώκει να επιταχύνει το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της.
Τον Απρίλιο 2017, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι αναζητά συμβούλους για την πώληση του 35,5% στα Ελληνικά Πετρέλαια και ποσοστό 5% στην μεγαλύτερη εταιρείατηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ.
Την Παρασκευή 7/4/2017, Αθήνα ζήτησε επίσης την υποβολή των βελτιωμένων οικονομικών προσφορών για τρεις επενδυτές που επιδιώκουν να αγοράσει την πλειοψηφία των μετοχών στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

www.bankingnews.gr

 Επιστροφή